Nozoki Ana Honna Wakou
Tatsuhiko Kido megkezdi tanulmányait egy műszaki iskolában, és mivel az iskola lakhelyétől távol található, így a szülei kollégiumba íratják, ahol megkezdi az elvileg egyedüli és magányos életét. Ebben a teóriában azonban van egy apró kis lyukacska, amit szó szerint a falon felfedezett apró kis lyukacska okoz.
Vajon mihez kezd az ember, ha talál egy több lakásos épületben a szomszédtól elválasztó falon egy lyukat? A legvalószínűbb, hogy átnéz rajta. Azt viszont nem sokan mondhatják el magukról, hogy egy ilyen lyukon átnézve azt látják, amint a szomszéd lány épp a "dolgát" végzi. Ez a lány Ikuno Emiru, a problémák pedig ott kezdődnek, hogy a lány is észreveszi Kidot.
Kido rögtön át is rohan a lányhoz, hogy megmagyarázza neki a dolgot, és hogy megbeszélje vele a lyuk lezárását. A sors azonban nem ilyen kegyes, és mint hamarosan kellemetlen körülmények között maga is szembesül majd vele, a szomszéd lány nagyon is tisztában van a lyuk hollétével, és egyáltalán nem akaródzik neki lezárni azt.
Kido persze ettől még lezárhatná a lyukat, de még nem ismeri Emirut, aki egy kompromittáló kép segítségével kényszeríti Kidot arra, hogy nyitva maradjon a lyuk. Ráadásul a mostani életükbe bevezet néhány szabályt. Olyan szabályokat, amik a falon tátongó lyukat érintik. Olyan szabályokat, ami rengeteg konfliktushoz vezetnek majd a jövőben...
Shangri-La Frontier: Kusoge Hunter, Kamige ni Id... C2C
A másodéves felső-középiskolás Hizutome Rakurout csak egy dolog foglalkoztatja: "vacak" játékokat találni, és kivinni az összeset. "Vacak" játéknak az olyanok minősülnek, amik nem hozzák az aktuálisan térhódító VR technológián alapuló játékok színvonalát, és hagyományos, immár retrónak számító kijelzőkön keresztül játszhatóak csak. Következőnek viszont egy olyan új VR játékkal akad össze, névlegesen a Shangri-La Frontierrel, aminek rendkívül hatalmas játékosbázisa van. A kérdés csak az, hogy Rakurou hogyan fog boldogulni ebben az óriási, barátokkal és riválisokkal teli játékban!
Hyouka Kyoto Animation
Oreki Hotaro egy középiskolás srác, aki mindig passzívan áll a dolgokhoz. Egy nap belép a "Koten Bu (Klasszikus Irodalmi Klubba)", amit a nővére ajánlott neki.
Ott találkozik Chitanda Eru-val, Fukube Satoshi-val, és Ibara Mayaka-val. Chitanda egy nyugodt és gyönyörű lány, de maga a kíváncsiság megtestesülésévé változik, miután kimondja "Érdekel (Watashi, Kininarimasu)". Fukube egy mosolygós srác, aki rendkívüli memóriával bír, amit viszont soha sem használ a saját érdekében. Ibara egy alacsony lány, aki nagyon szigorú magával és másokkal szemben is. Szereti Fukube-t, de ő mindig elhárítja a közeledését.
Együtt belekezdenek egy 33 évvel ezelőtti eset vizsgálásába. A rejtély megoldásának a kulcsa a Koten Klub régi tagjainak a munkájának gyűjteményében rejlik. A gyűjtemény neve "Hyouka".